
Andy Graydon
Modern Usage
16 May - 31 May, 2025
OPEN 12:00 - 20:00 / CLOSED: Tuesday, Wednesday and Thursday
LOWWは、アンディ・グレイドンの初個展を開催いたします。 Modern Usageは、身体からオブジェ、建築空間に至るまで、言語が世界の物質的な形態を呼び起こし、形づくる現在進行中のミクストメディア・プロジェクトです。LOWWでは、グレイドンが書いた脚本のテキストに由来するこのシリーズを3部構成で紹介します。作曲家ヤン・セント・ヴェルナーとのコラボレーションにより、このテキストはヴェルナーが楽器として開発したAI音声モデリングエンジンのトレーニングに使用されました。出来上がったサウンド作品『Dictionary of Untranslatables/Modern Usage』は、ドイツのラジオ局WDRの依頼により制作され、本展のために抜粋されました。脚本は、物理的な現実を言葉で表現しようとして失敗し続ける2人の人物の対話を描いている。テキストは、ロバート・アーウィンとジェームズ・タレルによる感覚遮断体験の研究や、レイモン・ルーセルの『59枚のドローイングのための指示書』のシュルレアリスム的描写など、多くの資料から引用されています。
このサウンド作品を制作した後、グレイドンはこれらのテキストをさらに物質的な形にすることを追求しました。脚本をインデックス・カードに印刷し、ここで紹介する一連の写真作品『Modern Usage』(未完成の脚本)を制作。付属のビデオ作品では、テキストが脚本順に並べられ、読者の頭の中で映画を創作するための画面上の指示になります。これはルーセルの「ドローイングのための指示書」を思い起こさせるもので、グレイドンはこれに応えて、ここで紹介する一連のラビング作品『レンダリングのための指示書』を制作ています。脚本カードを木炭と黒鉛でトレースし、建築図面を描くのによく使われる建築家用のベラムに貼られています。出来上がったイメージには、言葉の亡霊だけが含まれ、配置、折りたたみ、擦り合わせの動作に巻き込まれた形としてのカードが強調され、時間の中で形が発展していく地図を作り出しています。
LOWW is pleased to present Andy Graydon’s first solo exhibition with the gallery: Modern Usage is an ongoing mixed media project in which language conjures and shapes material forms in the world, from bodies to objects to architectural spaces. LOWW presents three parts of this series, each of which originates from the text of a screenplay written by Graydon. Collaborating with the composer Jan St. Werner, this text was used to train an AI voice modeling engine developed by Werner as a musical instrument. The resulting sound work Dictionary of Untranslatables/Modern Usage was commissioned by the WDR for German radio, and is excerpted for this exhibition. The screenplay presents a dialogue between two figures who try to describe their physical reality in words, and continuously fail. The text draws from many sources including Robert Irwin and James Turrell’s research into sensory deprivation experiences, and the surrealist renderings of Raymond Roussel’s Instructions for 59 Drawings.
After creating this sound piece, Graydon pursued further material forms for these texts. Printing the screenplay onto index cards, he made the series of photographs presented here, Modern Usage (an unrealized screenplay), in which he arranges, folds and tears the cards into new hybrids of language, image and three-dimensional form. In an accompanying video work, the text is laid out in script order, becoming a set of on-screen instructions for creating the film in the mind of the reader. This brought to mind Roussel’s “instructions for drawings,” and in response Graydon created the series of rubbings presented here, Instructions for Renderings. An arrangement of screenplay cards are traced in charcoal and graphite on architect’s vellum, ordinarily used to render building plans. The resulting images contain only the ghosts of language, emphasizing the cards as forms caught in the motions of placing, folding and rubbing-over, creating a map of the form’s development in time.
アンディ・グレイドン
ハワイ州マウイ島出身のアーティスト、映像作家。自然生態系と社会生態系、そして創造的実践としての音と聴くことに関心を持つ。最近のプロジェクトは、島の生態系と自然科学が採用する想像や物語の形式に焦点を当てている。彼のプロジェクトは、アンサンブル、楽譜、即興と変奏、声の技法といった音楽の構造に関わることが多い。グレイドンの作品は、しばしば刹那的な性質を持ち、最小限の物理的素材と、不在、架空、想像上の要素を組み合わせている。
作品は、ニューミュージアム、マスMoCA、ベルリニッシェ・ギャラリー(ベルリン)、フライ美術館(シアトル)、ホノルル・ビエンナーレなど国際的に発表されている。上映は、フルクラム・フェスティバル(ロサンゼルス)、アンソロジー・フィルム・アーカイブスのフラハティ・シリーズ、WROメディア・アート・ビエンナーレ(ポーランド)、アーセナル・インスティトゥート(ベルリン)、ミレニアム・フィルム・アーカイブ、ブラック・マリア・フィルム&ビデオ・フェスティバル、ワールドフェスト・ヒューストン、シカゴ・アンダーグラウンド・フィルム・フェスティバルなど。
助成金およびフェローシップには、マックナイト財団フェローシップ(メディア・アート部門)、マクダウェル・フェローシップ、全米芸術基金(National Endowment for the Arts Grants for Arts Projects)、ハーバード大学フィルム・スタディ・センター(Film Study Center at Harvard Fellowship)、NKD北欧アーティスト・センター(NKD Nordic Artists' Center Residency)、ヘッドランズ芸術センター(Headlands Center for the Arts Residency)などがある。ノースウェスタン大学でラジオ、テレビ、映画の修士号を取得。
これまでに、Jennifer Walshe, Jan St Werner, Michael Pisaro, Richard Garet, Delia Gonzalez, Stephen Vitiello, David Grubbs, France Jobin, Luke Martin, Kenneth Kirschner, Cecilia Lopez, Zimoun, Emily Manzo, Amnon Wolman, Kato Hideki, John Hudak, Klaus Janek, Yukitomo Hamasaki, Sandra Gibson and Luis Recoderらと共演。
Andy Graydon
An artist and filmmaker originally from Maui, Hawai’i. His work is concerned with natural and social ecologies, and with sound and listening as creative practices. Recent projects have focused on island ecologies and the imaginal and narrative forms employed by the natural sciences. His projects frequently engage structures of music such as the ensemble, the score, improvisation and variation, and techniques of the voice. Often ephemeral in nature, Graydon’s work combines minimal physical materials with elements that are absent, fictional, or imaginary.
His work has been presented internationally including shows at the New Museum; Mass MoCA; Berlinische Galerie, Berlin; Frye Art Museum, Seattle; and the Honolulu Biennial. Screenings include the Fulcrum Festival, Los Angeles; the Flaherty Series at Anthology Film Archives; WRO Media Arts Biennial, Poland; Arsenal Institut für Film und Videokunst, Berlin; Millennium Film Archive; Black Maria Film & Video Festival; Worldfest Houston and the Chicago Underground Film Festival.
Grants and fellowships include the McKnight Foundation Fellowship in Media Arts; the MacDowell Fellowship; National Endowment for the Arts Grants for Arts Projects; Film Study Center at Harvard Fellowship; NKD Nordic Artists‘ Center Residency; and the Headlands Center for the Arts Residency. He received his MFA in Radio, Television, and Film from Northwestern University.
Graydon has collaborated widely as a sound artist and composer, including work with Jennifer Walshe, Jan St Werner, Michael Pisaro, Richard Garet, Delia Gonzalez, Stephen Vitiello, David Grubbs, France Jobin, Luke Martin, Kenneth Kirschner, Cecilia Lopez, Zimoun, Emily Manzo, Amnon Wolman, Kato Hideki, John Hudak, Klaus Janek, Yukitomo Hamasaki, Sandra Gibson and Luis Recoder.